fbpx

Lietuviško apatinių ženklo JURE komanda, pasakodama apie save, sukuria puikią pokalbio įžangą, kuria ir pradedame antrąjį popup.lt pokalbį su bendruomenės dizaineriais: „Esame gana kuklios ir nenorime skelbti savo vardų ir pavardžių. Nesislapstome, bet norime leisti pačiam JURE ženklui būti ta persona, kalbančia už save. Mus sieja ta pati pavardė, esame mažas šeimyninis kūrybinis ratas, tad JURE, galima sakyti, beveik personifikavosi ir tapo dar vienu šeimos nariu, su savo atskiru charakteriu, skoniu ir asmenybe“.

JURE ženklas buvo įkurtas 1991 m. Papasakokite JURE ženklo istoriją. Nuo ko prasidėjo jūsų kūryba, kaip ji keitėsi?

Pati mūsų pradžia buvo pirmieji Lietuvoje grožio konkursai. Dizainerė Giedrė, pabaigus drabužių modeliavimo specialybę tuometiniame Stepono Žuko technikume, aktyviai dalyvavo įvairiose kultūrinėse ir pramoginėse veiklose. Tad Kaune rengiant pirmąjį grožio konkursą Lietuvoje – Mis Studentė – jai buvo pasiūlyta tapti vyriausia renginio dailininke. Renginio dalyvėms buvo siuvamos suknelių bei maudymosi kostiumėlių kolekcijos. Giedrę labai suintrigavo maudymosi kostiumėliai, ji nusprenė pasinerti į tuomet visiškai naują pasaulį, nes pajuto, kad tai galėtų būti jos kelias. Šalia domėjimosi maudymosi apranga atsirado ir apatinis trikotažas. Tuo metu informacijos apie technologijas ir konstravimą labai trūko, tačiau susidomėjimas šia niša buvo per stiprus eiti paprastesniu keliu. Po kelerių metų darbo ir žinių kaupimo šioje srityje, jau nepriklausomoje Lietuvoje, Giedrę vėl susirado konkursai, su pasiūlymais sukurti kolekcijas. Taip apatinio trikotažo bei maudymosi apranga tapo prekės ženklo pamatais. Vėliau, keičiantis aplinkybėms, teko keistis ir mums: mainėsi tiek pagrindinis asortimentas, tiek mūsų pirkėjas, o apatinis trikotažas visada buvo kažkur šalia, tyliai laikėsi antraeilio vaidmens. Prasidėjus pandemijai, šis pokytis tapo neišvengiamas ir prilygo beveik gyvybės ir mirties klausimui mūsų šeimyniniam verslui, nes mūsų produktai liko gulėti fizinių parduotuvių lentynose, o internete neegzistavome. Ir taip atsirado JURE. Natūraliai, prekės ženklui gimstant virtualioje erdvėje, į procesą įsitraukė jaunoji karta. Diskutuojant apie tai, kas esame ir kas norime būti, kartu nusprendėme grįžti prie šaknų. Dabar šis skirtingų kartų bendradarbiavimas jau yra mūsų kasdienybė, tad tai, ką kuriame, yra skirting požiūrių sintezė, pastatyta ant tvirtų šio amato žinojimo ir patirties pamatų.

Kaip apibūdintumėte savo kuriamų apatinių estetiką?

JURE apatiniai neretai charakteringi, raštuoti, tikrai nepavadintume jų minimalistiniais. Tačiau apie funkcijos ir praktiškumo pusę visada galvojame, JURE apatiniai skirti puošti ne stalčius, o žmogų, todėl spalvų ir raštų įvairovė nugula į išdirbtas komfortiškas konctrukcijas ir lengvai kasdienybėje pritaikomus, patogius siluetus.

Kokios vertybės – pačios svarbiausios JURE ženklui?

Tikriausiai svarbiausia mums yra ir bus betarpiškas dialogas su mūsų pirkėjais. Labai vertiname klientų pastebėjimus, nes dirbant mažame kolektyve (ir dar šeimyniniame) ne visada lengva pažiūrėti į save iš šono ir įsivertinti savo darbus objektyviai. Kaip gėlės neaugtų be saulės ir vandens, taip mes neaugtume be komplimentų bei pastabų iš mūsų sekėjų ir pirkėjų. Pastaruosius metus didėjantis susirūpinimas mados industrijos žalingumu aplinkai neabejotinai palietė ir mus. Su nauju vardu pradėjome gamybą vykdyti made-to-order principu (produktas pradedamas gaminti tik po užsakymo). Taip pat dažnai perdirbame savo senus sandėlio produktus, atnaujiname jų dizainą arba perdirbame į naujus aktualius produktus. Toks darbo principas reikalauja daugiau laiko, tačiau tokiu būdu jaučiamės sąžiningi prieš save ir kitus. Net ir mažuose, sąlyginai nematomuose žingsniuose stengiamės daryti atsakingus sprendimus – pavyzdžiui, mūsų etiketės gaminamos rankomis, iš nepanaudotų audinių likučių, o iš JURE dirbtuvės gaminiai iškeliauja vokuose, pagamintuose iš perdirbtų medžiagų.

Dar viena mums labai svarbi vertybė – kokybė. Apatinis trikotažas yra arčiausiai kūno esantis drabužis, tad mes sau pažadėjome nenaudoti poliesterio ir kitų netinkamų prie kūno dėvėti pluoštų. Nedarome kompromisų saugumui dėl mažesnės gaminio kainos ir ilgesnio drabužio dėvėjimo termino. Gal ne kiekvienas tai pastebės ir supras, bet mums tai svarbu.

Kaip ir jau užsiminėte, apatiniai – arčiausiai moters kūno esantis drabužis. Ko per veiklos metus išmokote iš klienčių, kas joms svarbiausia, renkantis apatinius?

Kadangi didžioji dalis mūsų produktų gimsta made-to-order principu, tai reiškia keletą dalykų: visų pirma, tai mums padeda gaminti tvariau, nešvaistyti medžiagų ir nekurti pertekliaus. Taip pat tai leidžia individualiau pažiūrėti į kiekvieną užsakovą, neštampuojant produktų pagal standartus, o atsižvelgiant į individualius poreikius. Gamyboje niekada užsakovų nevadiname užsakymų numeriais, visada vardais ir labai tikimės, kad tai jie tai pajaučia. Išskirti, kas svarbiausia mūsų klientėms renkantis apatinius – nėra taip paprasta. Apatinis trikotažas turi derinti visą kompleksą savybių – patogumas, judesių nevaržymas, bet tuo pačiu ir prilaikymas tam tikrose vietose, pralaidumas orui, drėgmei bei, žinoma, estetika. Nėra „universalių“ apatinių, labai skiriasi tiek mūsų kūnai, tiek mūsų nešiojimo pomėgiai, įpročiai, tiek stilius. Ir tai ne visada matosi išorėje. Neretai nustebtumėte, kaip žmogaus išorėje deklaruojamas stilius gali skirtis nuo to, ką jis renkasi dėvėti arčiausiai kūno. Tad jei reikėtų įvardinti, ko išmokome, tai gerbti kiekvieno individualumą, įsiklausyti. Ir vis dar mokomės.

Apie pozityvų požiūrį į moters kūną vis daugiau kalbama viešojoje erdvėje. Kaip jūs žvelgiate į šį vykstantį pokytį?

Grožio standartas yra nuolat kintantis reiškinys. Visgi, įdomu, ar šis pokytis ilgainiui netaps eiliniu standarto pakrypimu į kitą pusę. Gal ir įmanomas išsivadavimas iš standartizuotų etalonų, su smalsumu stebime šį procesą ir norime jame dalyvauti. Esame visomis keturiomis už kūnų įvairovę, svarbiausia, kaip savo vieninteliame kūne jaučiamės pačios/patys. Apskritai, norisi daugiau pozityvaus požiūrio į daug dalykų, žmogaus – ne tik moters – kūno tema yra vienas iš jų. Gal ir kalbame klišėmis, bet juk tai ir yra daug kartų pakartota tiesa.

Papasakokite, kaip atrodo jūsų kūrybos erdvė?

Kaip Vakarietiškasis pasaulio sukūrimo mitas teigia, pradžioje buvo Chaosas. Jis yra pradžia kūrybai, tad mūsų kūrybinės erdvės ne išimtis. Mus čia supa daugybė veidrodžių, gražių daiktų, kvepalai, papuošalai, meno ir mados albumai. Studijoje stovi senovinis šimtametis rojalis, patefonas, židinys. Čia jaučiamės jaukiai.

Ar jūsų studijoje vyrauja tvarka, ar kūrybinis chaosas?

Dažniausiai išoriškai atrodo, kaip chaosas, tačiau iš tikrųjų net šis chaosas turi tam tikrą sistemą. Apatinių produktai yra ypatingai maži, o juos sudaro dar mažesnės detalės. Todėl jei lekalai, mezginukai, įvairios furnitūros detalės neturėtų savo vietos, mūsų studija būtų puiki terpė išprotėjimui. Į tvarkos būseną reguliariai grįžti privalu, nes kantrybės išbandymų šiame smulkmeniškame darbe ir taip netrūksta.

Kokią muziką galėtume išgirsti skambant jūsų kūrybos studijoje?

Oi, mūsų muzikinės nuotaikos keičiasi labai stichiškai, muzikos pagalba savo studijoje keliaujame per žemynus ir epochas. Kiekviena turime dar ir savo vadinamuosius guilty pleasures, kuriais reguliariai paerziname viena kitą. Dabar labai ilgimės jau artėjančio pavasario. Mūsų studija šalia miško, tad tas gyvas medžių ošimo ir paukščių čiulbėjimo orkestras yra labiausiai įkvepianti muzika šiltojo sezono metu. JURE socialinių paskyrų sekėjai jau tikriausiai spėjo pastebėti mūsų meilę muzikai, dainų tekstų ištraukos nugula į įrašus, reguliariai pasidaliname savo muzikiniais įkvėpimais, o užsakymų pakuotes puošia ikonišiausių muzikantų citatos.