fbpx

Interjero dizaino objektų studijos Grey on Grey įkūrėjas Justiną Vilčinskaitę ir Dovilę Aleksandravičiūtę įkvepia kalnuoti kraštovaizdžiai ir gamtoje randamas medžiagiškumas. Į dizaino kūrimą dažnai lyg į rebusą žvelgiančios kūrėjos į pilką spalvą kviečia pažvelgti nauju kampu.

Papasakokite, kodėl pasirinkote būtent interjero dizaino kryptį?

Namų dekoro objektų kūryba itin susidomėjome dar gyvenadamos Amsterdame, kur abi studijavome, susipažinome ir galiausiai pradėjome bendrą kūrybinę veiklą. Viena iš ryškių patirčių, su kuria tuomet susidūrėme mes – ir tikriausiai dauguma studentų – nuolatinis kraustymasis į nuomojamus butus. Dažnai keičiant gyvenamąsias erdves, buvo sunku jas vis iš naujo prisijaukinti, nesinorėjo įsipareigoti turėti daug baldų, kurie apsunkintų kraustymąsi. Šioje situacijoje pasijautė namų dekoro objektų vertė: jie sugeba bet kokias erdves paversti jaukiomis, savomis. 

Tikslingiau dirbti ties namų dekoro objektų kūryba ir įkurti dizaino studiją nusprendėme baigusios vizualaus meno studijas. Po labai intensyvių studijų metų, jautėsi bendras nuovargis, kūrybinis išsekimas, buvo sunku grįžti į tokį patį produktyvumo lygį, koks buvo skatinamas studijuojant. Abi turėjome savo individualias menines praktikas, kurias vystėme, domėjomės viena kitos kūryba ir vis pakalbėdavome apie norą pamėginti bendradarbiauti. Galiausiai nusprendėme, kad tam yra tinkamas metas ir, kad galbūt taip galėsime padėti viena kitai vėl išjudinti įstrigusį kūrybingumą. Pradėjusios dirbti be labai aiškios krypties, neužilgo sugalvojome pamėginti kurti funkcionalius objektus. Taisyklės, kurias turi taikomasis menas labai padėjo apsibrėžti aiškius tikslus ir išsikelti iššūkius, kuriuos kurdamos bandome spręsti. 

Kaip apibūdintumėte savo kuriamų interjero dizaino kūrinių estetiką?

Mūsų pavadinimas Grey on Grey puikiai atliepia mūsų kūrinių estetiką. Pilka yra laikoma tarpine spalva, vadinama achromatine arba tiesiog bespalve. Savo darbu norime pakeisti nusistovėjusias negatyvias asociacijas su pilkuma, kuri dažnai naudojama kaip sinonimas apibūdinti viską, kas prislopinta, blausu ar nuobodu. Mes matome grožį paprastume ir vertiname lėtą bei kruopščiai apgalvotą dizainą, kuris atsiskleidžia palaipsniu, geriau į jį įsižiūrėjus, neišeina iš mados. Taigi ir mūsų kuriami objektai yra aiškių, paprastų formų, o geriau įsižiūrėjus atskleidžia daugybę detalių tekstūriniame paviršiuje. 

Žvelgiant į jūsų kūrinius atrodo, kad juose vyrauja natūralios medžiagos, kurias galima atrasti gamtoje. Ar gamtoje dažnai ieškote įkvėpimo?

Taip, gamta yra pagrindinis mūsų įkvėpimo šaltinis. Ypač įkvepia įvairiausi akmenys, uolos, kalnuoti kraštovaizdžiai. Įkvepia jų medžiagiškumas, tvirtumas, lėtas kismas, įvairovė. Kartais kurdamos objektus sau išsikeliame tarsi neįmanomas užduotis. Pavyzdžiui, žvakide perteikti kažką tokio didingo, monumentalaus, kaip kalnynas. Net jeigu 100 proc. to perteikti ir neįmanoma, pati užduotis įkvepia, verčia kurti, tarsi siekiant išspręsti rebusą. 

Grey on Grey produktuose dominuoja švelnūs, natūralūs spalvų tonai. Kodėl akcentuojate būtent juos? 

Švelnius, natūralius tonus renkamės sąmoningai. Nenorime kurti objektų, kurie itin dominuotų erdvėje, „pjautųsi” su kitais daiktais, o laikui bėgant atsibostų, vargintų akį. Siekiame kurti objektus, kurie subtiliai papildytų bet kokį interjerą. Pigmentus, kurie suteikia mūsų objektams spalvas (išskyrus juodą) gauname iš mažos šeimos parduotuvės Šri Lankoje. Šiame regione pigmentai turi senas tradicijas, naudojami per įvairias šventes. Kai ieškojome, kuo dažyti savo daiktus, idėja, kad į kiekvieną daiktą įdedame žiupsnelį šventės, pasirodė labai smagi.  

Ar visi jūsų produktai gaminami rankomis?

Taip, viską gaminame rankomis – nuo daiktų prototipų, kuriuos paskui testuojame bei tobuliname, iki galutinių produktų. Kartais tai itin ilgas procesas, bet stengiamės jo neskubinti, kad mūsų gaminami daiktai iš tiesų būtų apgalvoti, gautųsi tokie, kokių norime. Pasakymas kokybė prieš kiekybę gal ir skamba banalokai, bet mums labai tinka. 

Papasakokite, kaip atrodo jūsų kūrybos erdvė? 

Mūsų kūrybos erdvė nuolatos keičiasi. Pradėjusios darbą studijoje Amsterdame, prieš porą metų viską susipakavome ir persikraustėme į Vilnių. Po šio kraustymosi etapo naujos pastovios kūrybos erdvės paieškos tapo vis dar neišspręstu iššūkiu. Šiuo metu daugiausia dirbame viena pas kitą namuose, o ateityje tikimės rasti patogesnę erdvę.

Ar jūsų studijoje vyrauja tvarka, ar kūrybinis chaosas?

Įvairiai, žiūrint kokioje kūrybinėje stadijoje esame. Kol eksperimentuojame, žaidžiame su medžiagomis, bandome išgryninti kažkokį objektą, jo prototipą, chaoso gali būti pakankamai daug. Tačiau kai pereiname į „finišo tiesiąją”, tuomet labiau mėgstame tvarką.

Kokią muziką galėtume išgirsti skambant jūsų kūrybos studijoje?

Muzikos dažniausiai klausomės kaip muzikinio fono. Matyt išgirstumėte tokią, kuri pernelyg neblaško, netrukdo susikaupti, kalbėtis.